Oson@corre prepara a fons els propers reptes

10 02 2013

Aquest fi de setmana, ha estat un moment de replegament, d’entrenaments a consciència en espera de “la gran batalla”.

No hem participat en curses i ens hem centrat en preparar a fons els reptes imminents que es presenten aquestes properes setmanes. En aquests moments estem en una part crucial de la temporada, a on el treball fet de aquets últims mesos,amb la progressiva acumulació de quilometratges,  han de donar fruits en els esdeveniments que tenim a la vista en aquests propers caps de setmana.

Si en aquestes darreres setmanes, ja han començat a puntejar algunes millors marques (MMP) tant a Sitges, Vilafranca com a Granolles, ara en aquests moments tenim ja la mirada posada en la propera Mitja Marató de Barcelona el diumenge de la setmana que ve,  Campionat d’Europa de raquetes de neu a Núria el proper diumenge 24 de febrer, i per suposat en la Marató de Barcelona del proper   17 de març.

Per una banda el grup d’en Jordi Reixach i  en Pitus Vila varen fer tirada llarga a les pistes de Vic el dissabte al matí a 2/ d’11, tot preparant la marató de Barcelona, mentre que el grup d’en Boris i en Xumi feien la seva tirada pel cantó de Malla, tot quedant el diumenge a les 9h del matí.

També hi ha hagut una tercera expedició, encapçalada per Laia Andreu, acompanyada per en Gabriel Calabuig, i un servidor ( Víctor Vilalta),  a preparar el repte de la Laia en el campionat d’Europa de raquetes de neu, tot fent un entrenament de llarga durada a les pistes d’esquí de la Molina. Malauradament la Marisa que també havia d’acompanyar-nos no ha pogut venir degut a una inoportuna bronquitis, que esperem que sigui lleu i la puguem tenir de nou entrenant amb nosaltres aviat.

Com que no estem gaire acostumats a córrer amb raquetes, (en el cas meu i d’en Gabriel, que era la primera vegada que hi anàvem),  detallarem com ha anat l’entrenament, ja que hem gaudit moltíssim, i hem descobert una nova modalitat que aconsellem a tots els runners a que la coneguin.

ENTRENAMENT AMB RAQUETES DE NEU

Laia Victor RaquetesSortida a les 8 del matí, lloc de trobada com sol ser habitual a Can Pamplona de Vic, agafem un cotxe (en aquest cas el d’en Gabriel) i amunt i crits cap a la Molina.

Arribem a peu de pistes, (la Laia suplica anar a fer un cafetó abans de començar, cosa a la qual accedim a acompanyar-la de bon grat) i patim patam,  que ens calcem les raquetes de neu, i comencem l’entrenament.

Iniciem l’entrenament a la Pista dels Alabaus, a 1.825 metres d’alçada. L’inici es feixuc, ja que ens hem de adaptar al nou medi (una mena de plàstics en forma de raqueta de tennis adaptats a les sabatilles de runnig). Aquesta adaptació sembla que es força ràpida, ja que el sistema que utilitza la Laia es un xic diferent que les raquetes habitual s que serveixen per caminar a sobre de la neu. Amb aquestes raquetes especials, la Laia no solament camina, sinó que corre i fins i tot vola diria jo per sobre de la neu.

Gabriel Laia RaquetesPrimers deu minuts, amb un fort desnivell, (havíem decidit abrigar-nos fort en espera dels vents a la alçada) però ara ja ens sobrava tot (gorro, guants, buff, dessuadora, … tot) . Els primers metres de l’entrenament ens els havíem agafat molt seriosament, i jo començava a pensar (mare meva… a on m’he ficat…. ) anàvem pujant a munt, en Gabriel semblava que s’adaptava com un peix en l’aigua, la Laia imprimint el seu ritme, i jo pensant… ( a la Laia se li dóna molt be la pujada… segurament que en plà i baixada la cosa serà més plàcida). Però sembla que la Laia es va adonar del meu pensament, i va aminorar una mica el ritme, cosa que li vaig agrair, i a partir dels vint minutets semblava que ja anava agafant el ritme, i començava a gaudir de l’entrenament.

En aquest entrenament d’avui al matí, el temps ens ha acompanyat molt, ja que hi havia un sol radiant, però just en arribar a d’alt del vèrtex de l’Alabau, i agafar la pista de la Genciana, un fort i glacial vent  ens ha obligat a tornar a posar-nos la roba que ens sobrava ràpidament. A partir d’aquí aquest fort vent ens han  acompanyat tot agafant la pista del Torrent Negre i no ens ha deixat fins al cim de Puigllançada a 2.406 metres.

Ens volíem fer vàries fotos a d’alt el cim, però el fort vent i el fred, no ens ha deixat ni treure’ns els guants, així que els tres o quatre intents de fer les fotos, han sortit un nyap, i no cal que les publiquem, per estalviar-hos algun comentari ( jaja …).

BAIXADA

Gabriel Victor RaquetesLa Baixada ha estat per la Pista de la Carena fins a baix a peu del remuntador, pujada a ritme de campions per Costa Rasa, La pista de Ponent, i baixada forta per l’Alabau de nou fins a baix l’aparcament.

Unes línies abans, havia comentat que segurament el fort de la Laia era la pujada. Res mes lluny del què he vist. Cal dir que la Laia puja molt be amb les raquetes de neu, però allà a on de veritat enlluerna es en la baixada. Es com una autèntica cabra de muntanya, tot fent saltirons, fins i tot avançava als esquiadors que practicaven esquí alpí en segons quines zones.

Doncs mes o menys així és com ha anat l’entrenament. a quarts de dotze ja havíem acabat l’entrenament, que ha set com una tirada llarga de running sobre 1h:45’, hem agafat de nou el cotxe cap avall. (parada tècnica al Bar Gusi de Ribes a fer la cerveseta i l’aquarius), i a dinar a casa.

Informa: VV

la-molina_2012-2013

Advertisements

Accions

Information

3 responses

10 02 2013
David soler

A la pròxima un servidor vindrà!!!

Núria

Servidora també!!

11 02 2013
Miseta

Ja no me’n perdo cap més :-(… La veritat és que quan vaig veure la Laia baixant… Vaig flipar!! Com una cabra montesa.. Totalment d’acord