PERQUÈ FER-SE UN MASSATGE?

23 06 2009

Per moltes raons, que intentaré explicar en quatre ratlles.

El massatge és una teràpia molt antiga, hi ha proves històriques que indiquen que s’apliquen massatges fa més de 3000 anys. Es poden trobar escrits de la India, Grècia, Roma, Egipte, Tailandia…
La mà humana és, sens dubte, el remei més antic utilitzat per reduir el dolor de l’home.
Quan parlem de massatges, parlem d’una teràpia feta amb les mans,( també podem utilitzar l’avantbraç), teràpia que en diferents moviments i manipulacions ajuden a relaxar a la musculatura. El massatge provoca reaccions biològiques, psicològiques i socials beneficioses, proporciona relaxació i afavoreix la son i elimina dolors del cos. Amb el massatge localitzem aquelles zones del cos que estant més tenses i que a conseqüència poden provocar lesions, limitacions del moviment , esgotament, sentir un pes extra el cos, tant en la zona de l’esquena com en les extremitats superior i inferiors.
Quan rebem un massatge a part de provocar una millora del cos, ens a sentim més bé, ens ajuda a ser més conscients del nostre cos i a cuidar-nos més. Ens ajuda a recuperar la mobilitat restringida entre els diferents teixits, redueix el dolor, millora la circulació sanguínia en els músculs i aconseguim una millora funcionalitat i un millor estat de relaxació.
En els massatges també hi ha les seves contraindicacions que poden ser : malalties infeccioses de la pell, estats febrils, malalties vasculars inflamatòries, trombosis, cremadures, després d’una operació, cicatrius, malalties tumorals i ruptures de lligaments, musculars i tendons. Sempre que hi ha un dubte, s’ha de demanar el metge del pacients si li podem fer un massatges.
L’esportista durant la temporada té molt desgast i sobrecàrregues musculars en les cames, entre els entrenaments i les competicions, la temporada es pot fer molt llarg. Els massatge ha d’esser l’aliat ideal per l’esportista, ja sabem que aporten nombrosos beneficis. Un bon massatge té efecte analgèsic, ajuden en la prevenció de lesions(això és molt important), millora la circulació sanguina, elimina toxines i relaxa les fibres musculars i ens ajuda en el dia a dia en els entrenaments. Tampoc hem d’oblidar de fer estiraments, són molts importants per prevenir i tenir una millora muscular i millor capacitat de reacció muscular.
Podem fer un massatge abans de la competició, és un massatge molt curt, no dolorós i ràpid, per motivar les fibres musculars (massatge pre-competició).
El podem fer després de la competició, serà curt, lent i profund (massatge post-competició)
Per mi, el més important és el massatge de manteniment, el que fem durant la setmana, amb certa regularitat entre una sessió i una altra, aquest serà llarg, profund i lent, on també i podem aplicar diferents tècniques a part del massatge manual clàssic, segons les necessitats podem utilitzar la tècnica cyriax, buscar els puntos gatillo, podem fer estiraments (tècnica de Mitchell), i acompanyar-ho amb tècniques d’osteopatia per les articulacions i la musculatura.
Amb totes aquestes possibilitats terapèutiques, l’objectiu és que les contractures desapareguin, que la sensació de cames cansades marxi, que es pugui entrenar amb comoditat i sense haver de parar per problemes musculars i d’aquesta manera el tant per cent de probabilitats de lesions segur que disminueix molt i el rendiment dels entrenaments serà més alt i satisfactori per l’esportista a l’hora de la competició.

Montse Solà
Quiromassatgista
Telf:667638825
msola30@hotmail.com

massatje

massatje


Accions

Informació

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s




%d bloggers like this: